Hetényben visszavonultan

2007. április 26.
19:43:05 

ÉNEK A SÖTÉTBEN


Éjfél felé micsoda vallomásra

biztat a magány  Künn a köd cibálja

s meg-meglibbenti lámpám fénykörét

Így gyűlik lásd az emlék most köréd


Hajdanvolt társak régi jóbarátok

arca villan az ablak üvegén

A láng kihunyt   Pislákol a zsarátnok

Mi mindent kell hogy még elmondjak én


Ki emlékszik az első szerelemre

Féltett sejtelem   Titkolt zsibbadás

Rímet ki mond a konduló nevekre

Szelíd őrület   Szép ámokfutás


Ballagj ma éjjel újra iskolába

Álomvilág ez   Holdsütött vidék

A fordulónál visszaint a drága

Nyúlj hát utána   Fogd meg a kezét


Fák derekán a neved kőbevésted

Rákot fogtál a zuhogó alatt

Nemcsak olvastad: élted a meséket

Füttyszóval hívtad a madarakat

 

Hol vagytok régi kamaszkori lázak

Barátok   Társak jóban és a rosszban

A jószándékra van-e még bocsánat

Álmok amikért rímmel hadakoztam

 

Sosem-volt kincset rossz helyen kerestem

Lidércfény csalt a Réka-vár felé

Pogány imámra válaszolt az isten

s nem tudtam hogy a válasz istené

 

Magam sirattam mindig   Holtomiglan

Tenger partján és templomok kövén

Boldog is voltam néha álmaimban

Csillag vezérelt   Vagy csak hittem én

 

De torzó lettem   Azzá tört e század

Kiáltás melyre senki sem felel

Lázadó aki maga ellen lázad

Sötétben él   S magának énekel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése