- Lehetetlen...?

2007. július 13.
00:06:44 

KÉPZELT UTAZÁSOK

Nagy a világ s megöregedtem:
csak haza vágyom, bármerre is járok.
Emlékek gyűlnek halomba köröttem,
mint favágó mellett a fahasábok.
Hazámnak immár végleg rabja lettem
- maradnak még a képzelt utazások.

Maradnak hát a képzelt utazások,
a lámpafénynél, esti szürkületben,
torz káprázatok, balga látomások,
mikből nem válik már valóra egy sem
- és így leszek nem-mozduló zarándok,
kinek valóra vált a lehetetlen.

Valóra válhat még a lehetetlen,
a rossz kacatként szanaszétszórt álmok?
Hiszen én mindig csak egy lapra tettem
és nyereségem besöpörték mások.
De mégis tudom: hívőből hitetlen
nem leszek, míg ki nem hunyt a zsarátnok.


2 megjegyzés:

  1. "Maradnak hát a képzelt utazások" - 2007-ben került a régi blogba ez a vers, valamikor a 70-es években írta Apám. Ki gondolta volna, mennyire más értelmezést kap majd ez a sor 2021 nyarán....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így van, bár nekem nem csak a covid miatt maradtak a "képzelt utazások".
      Neked most sokkal nehezebb lehet...

      Törlés