A parton

11.

ÚJRA ZIAMÁBAN




A kikötő, a táj a régi:
dal, melyből soha nem elég.
A voltat, a múltat idézi
a tenger, a part és az ég.

Reámzúdulnak, felémszállnak
emlékeim, mint madarak.
Érzem: itt engem visszavártak,
itt megtalálom magamat,

régi magam, hajdani énem
szóval és szívvel dalolót,
aki nem töpreng a miérten,
elfogadja s áldja a jót.

Emlékszem még a hajnalokra:
köd szállt fel, fél öt volt talán,
fény gyúlt a tengeren lobogva,
Les Bougainvillées teraszán

üldögéltem cigarettázva,
merengve furcsa sorsomon
s magnóliák szelíd virága
simított végig arcomon.

Akkor azt hittem sose látom
viszont e tájat, Ziamát,
s ez az utolsó búcsúzásom
tőled, tündérkert, ifjúság.

Lám most itt vagyok újra s nézem
szemben a kicsi szigetet                                

      

s könnyű a szívem: száz emlékem
a partról felém integet.

Nem volt hát meddő csodavárás
ez a közel két évtized,
mert megtanít a viszontlátás,
hogy meglássam a lényeget:

kopár szikláin éveimnek
kagylóként tapad a remény
s még mindig kísértésbe visznek
a múlt s valami égi fény.

Én Ziamám, mennyedbe szállok,
időtlen vagyok, lebegek,
s úgy tudom nézni, mint királyok,
bölcs fenséggel az életet

- mint a tájat itt Ziamában,
hol minden újra csodaszép
- s úgy tudom nézni: meg se lássam
a parton mennyi a szemét…


Régi blog: 2008. január 23.
16:50:05 

(Ziama-versek a Levél idegenből ciklusban :
Emlék Ziamából
Ziama Mansouriah)

1 megjegyzés: