Mégsem jeltelen

TAVASZ VAN ÚJRA

Tavasz van újra, én meg őszülök.
Uramisten, milyen napokra készülök?

Felhőtlen éggel köszönt rám a nap,
de szívverésem csupán számadat,

a régi tüzek lángja kialaudt,
csillag sem int, nincsen már visszaút.

Kamaszkoromnak emlék-dzsungelét
elrejti már az irigy messzeség.

Nem tartja számon immár senki sem,
hogy mennyit ér le-nem-élt életem.

Tengelyén a föld unottan forog,
rámhullanak a növő alkonyok

s míg az éjszaka lemeztelenít,
kitűzi fölém csillagképeit.

Szétfoszlok lassan, mint a könnyű köd
és eltűnök a fátylas fák között.

Szikkadt emlékek sivatagain
hervadnak el kifakult szavaim.

Magam maradtam ismét, egymagam:
nincs már, akinek értem gondja van.

Körülöttem a világ idegen.
Itt voltam, éltem. S megyek jeltelen.


Régi blog: 2008. február 26.
21:24:27

3 megjegyzés:

  1. Sokan éppen így érezhetik most magukat. Csodás az én-időből az embereknek szólni.

    VálaszTörlés
  2. Nahát, én pont erre gondoltam! Én is így érzem magam. Emberi és örök.

    VálaszTörlés
  3. Az a megdöbbentő, hogy mintha üzenne. Már nem először. Persze tudom, véletlen, (amiben meg nem kellene hinne?!), meg az aktuális érzéseimet, helyzeteket "ráhúzom" a verse.
    De hát sorban, a régi blog szerint veszem a verseket. Most ez jött, múltkor a Ballada az eltűnt fiúkról. (Eddig csupán egy őszi témájú Rilke fordításról egy verselemző prózát/levelet hagytam ki, októberre lesz majd jobb)

    VálaszTörlés