Adieu

2007. május 15.
23:55:51 

AVE ATQUE VALE

 

Tavasz van s aztán a nyár s az ősz jön.

Szeretteim, látjátok: készülődöm.

 

Bohém voltam, néha talán pojáca,

de készültem erre az utazásra,

 

s most összeszedve maradék erőmet,

mutatkoznék bátornak, erősnek.

 

Nem szent, nem hős – de nem akárki voltam,

fellegben járva nem egyszer botoltam,

 

jutott időm, és mennyi tévedésre

- s mentségül, jaj, a jó szándék elég-e?

 

Volt részem itt a jóban és a rosszban,

lázadtam és rímekkel hadakoztam,

 

és lobogok még néha most is, égek –

- bár tudom már a végső vereséget…

 

Csak arra kérlek, ha majd meghalok,

miattam s értem sose sírjatok!

 

Nem fontos, hogy maradjon rólam emlék,

csak az: hirdettem az élet szerelmét.

 

Ti, tudjátok bár nem kevés hibámat,

szívetek nékem mégis megbocsáthat.

 

Jó volna hinni most a túlvilágban

s hogy arcotok onnan majd újra lássam

 

de nem maradt már más vigasztalásom,

csupán az, hogy tán késlekedik Kháron.

 

Adieu! Farewell! Isten véletek!

Rátok hagyom az egész életet!

 

1985.április 21.


*(Elhangzott 85 .május 16-án a ravatalnál. Köszönet Kézdy Györgynek, itt is, annyi év után is, hogy elszavalta.)
2021. május: *Kézdy is már odaát...:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése