Csak az emlék marad időtlen

2007. július 4.
23:49:29 

AZ EMLÉKEK MEGVÉDNEK

Nem hiába kiáltok.
a visszhang még felel.
Legyen örökre áldott,
ki vissza-énekel!

Amikor tegnap este
olvastam versedet,
éreztem: „Nincsen veszve
még minden, hisz szeret!”

Vigasztalás volt nékem
szelíd-szép válaszod,
megértem, hogy miért nem
lettem kitaszított.

Nyitogatják az évek
sorra kapuikat,
és más csillagok égnek,
mutatva más utat,

másképpen szól az ének,
és másképp cseng a rím,
de Te talán megérted,
hogy az emlékeim,

amiket gyűjtögettem
egy fél századon át,
elmondják majd helyettem,
mi volt az ifjúság.

Te érted tán, miért lett
ilyen az életem
- s Te érted, hogy Teérted
vállaltam szívesen.

Felidézi az ének
múltunkat, múltamat.
Az emlékek megvédnek
- s holtomig így marad… *


Székesfehérvár, 1981. júliusa


(* Amíg csak élek, Apukám, ez így marad )

1 megjegyzés: