Labor, labor, labor...

 KÉRELEM BALLADA FORMÁJÁBAN

néhai jó mesterem, istenben boldogult Francois Villon
cseppet sem ájtatos modorában,
hajdani jó mesteremhez, dr. K.S. főorvoshoz,
a Gyógyszertani Intézet egykori tanársegédjéhez,
a klasszikus balladaformától eltérő terjedelemben
és kissé rendhagyó rímképlettel,

amelyben a szerző arra kéri a címzettet, hogy szíveskedjék neki
mielőbb megküldeni az ecetsavmentes orthotoluidin-methódus
legcélszerűbb leírását.

Én, Faller János, kit a szűz szemérem
már nem tart vissza /s tán így a jó!/,
aki túl vagyok már a negyven éven
s így hát türelmes vagyok, mint a ló,
azonfelül már oly sokat megértem:
hátamból akár szíj hasítható
- ím balladában s nagyon szépen kérem,
amit ígértél, kedves jóbarát:
küldd el hamar a kért methodikát!

Itt vagyok újra Alba Regiában
s bár szeretem, de meggebedek szinte,
mert bizony nálunk nagy-nagy kupleráj van
és oly magas a labor műszerszintje,
hogy mikor láttam majd bedefekáltam
szitkokat szórva az elődeimre
s így nyakig vagyok a fekáliában…
Segíts hát nékem, kedves jóbarát,
küldd el gyorsan a kért methodikát!

Hogy mégis bírom, abban az a fő ok:
tudom, hogy mindig segít valaki,
mert bizisten, már ahhoz sincs erőm, hogy
egy jó hangosat tudjak f….ni!
Szereztem /kölcsön!/, Spekolt, pipettákat
és nagynehezen e g y adagolót,
százszám gépeltem a methodikákat,
nyugdíjba tettem végre a Stufót
- és elfogadok mindent, mit kínálnak…
Ezért írok most, drága jóbarát:
küldd már el, küldd a kért methodikát!

Van nekem itt pár /s nem rossz!/ munkatársam,
akikkel majdcsak kezdek valamit.
A nagyrészük a helybeli kórházban
leste el /rég!/ a szakma „titkait”,
a kórházban, hol pikrinsavval mérik
/bizony még ma is!/ vérben a glukózt…
Mit mondjak erre? A kurva szentségit!
Hát ezek aztán nem mindentudók!
Hát így vagyunk. És ezért jóbarát:
küldd el nekem a kért methodikát!

Előttem nálunk a Hagedorn járta,
én bevezettem a toluidint
/mert még nem telik glukóz-oxidázra!/
s most hallgatom a panaszt és a kínt:
sok kislányomnak érzékeny a bőre
és az ecetsav csípi a szemét,
az ujjacskája hólyagos lesz tőle
és úgy köhög, hogy félévre elég…
Apjuk vagyok, az egészségük őre
és ezért kérlek, öreg jóbarát:
küldd már el azt a kért methodikát!

Ajánlás

Szép Hercegem! Száz szónak egy a vége:
ragadj hát tollat, kedves jóbarát
és írd le, tedd egy expressz-levélbe
s küldd el holnap a kért methodikát!


Régi blog: 2007. november 28.
20:05:36

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése